Hanzolar ve Gelişim

Geçen gün okuldan eve dönüşte, Karaköyde motor iskelesinin yakınında bir büfenin önünde bir sokak köpeğiyle, sokak kedisi dostça yan yana oturmuşlar tavuk döneri izliyorlar. Dönüp bir fotoğraflarını çekeyim dedim. Arkamı döndüm ki bir hanzo bunların yanına gitmiş ve “Ağhunaşrrtttörbghdegietlayn” gibi bir ses çıkartaraktan bir tekme köpeğe, bir tekme de kediye vuruyor. Bugün de balık pazarında bir balıkçı mini etekli bir turiste “Pişt yavrum bir fotoğraf çektirek” diye laf atıyor. Tabi bunlar çok basit iki örnek daha neler neler var. Bu olaylara da doğal olarak sinirleniyor ve düşünüyorum bizim neremiz gelişmekte olan ülke diye. Aslında düşünüce gelişmekte olan ülkenin ne demek olduğunu yavaş yavaş anlıyorum. Biri kedi köpek dövüyor. Öbürü, iki bacak gördü mü azıtıyor. Ben de bu olayları gözlemliyor, ürküyor ve anlatıyorum. Biz daha gelişemeyiz,, hep gelişmekte olan ülke olarak kalırız gibi geliyor bana. Streetlight Manifesto’dan “Would You Be Impressed?” adlı şarkı tavuk döner izleyicisi kedi ve köpek dostlarımız ve bütün ezilen hayvanlar için gelsin!

4 Yanıt to “Hanzolar ve Gelişim”

  1. ali utku Says:

    yeni nesil yani bizler büyüdüğümüzde göreceğiz geliştik mi hala gelişiyomuyuz diye inşallah gelişmiş oluruz o zamana kadar olmazsakta gelişmekte olan ülkeyi gelişmiş olarak biz tamamlarız

  2. çağrı çokyiğit Says:

    bu sahneleleri ortadan kaldırmak imkansız. dünyanın herhangi bir ülkesinde hanzo ve sapıklara rastlanmaması zor bir durum. gelişmiş bir ülke olabilmek için bu sahneleri tamamiyle kaldırmaya değil olabildiğince azaltmaya çalışmalıyız. bunun için önemli olanda insanların eğitim düzeyini (tabi bu basit bir örnek bunları çoğalta biliriz) yükseltmektir. ancak bu şekilde gelişmiş bir ülke olabiliriz. yoksa insanların kafasından teker teker bu düşünceleri çıkarmak imkansızdır…

  3. yorulmaz yorumbaz Says:

    yazın için teşekkür ederim. ancak, az gelişmişlik ya da çok gelişmişlik bir ülkedeki “hanzo” insan sayısı oranı değildir. abd gelişmiş bir devlettir ancak bahsettiğin kedi ve köpeklerde ne kadar çok bit pire varsa burada da o kadar hanzo vardır. bu hal ve tavırlar bir ülkenin gelişmişlik düzeyinden çok espri anlayışını ve iyi ya da kötü komiklik, çapkınlık yapma isteğini ortaya koyar diyor ve iyi akşamlar diliyorum…(cinar…)

  4. muptezel Says:

    Doğrudan olmasa da dolaylı olarak alakalı olduğunu düşünüyorum hanzo sayısıyla gelişmişlik düzeyinin. Tabi göstermez net olarak, ama ne kadar gelişirsek hanzo sayısında da gözle görülür bir azalma olur bana göre. Yorumlar için teşekkürler “Yorulmaz Yorumbaz”🙂

Bir Cevap Yazın

