Yağmur, Şemsiye ve Menopoz Teyzeler

Yağmur, kar, serin hava benim için güzel havalar. Sıcağa, güneşe hiç mi hiç dayanamıyorum herhalde kuzeyli genlerimden kaynaklanan bir durum. Dışarı çıktığım zamanlar yağmurlu, serin havalarda, ne yazık ki umduğumu bulamıyorum şu İstanbul’da. Gönül isterdi ki sadece yağmur sesi olsun, sadece o yağmur sesini dinleyerek sokaklarda dolaşayım. Ama olmuyor öyle işte! Daha sabah okula gitmek için dışarı çıkmamla bozuk asfalttan arabanın birinin sıçrattığı suyla aldığım duş. Ardından otobüse binmek için girmek zorunda olduğum gölet, ıslanan ayakkabı. Pek hoş bir başlangıç değil. Vapura binmek için Kadıköy’e vardığımda ise yine aynı şey. Bu sefer otobüsten inerken bir gölet. Ardından da bu gölet izleyen diğer göletler. Onlara girmeme uğraşımın ardından, sonunda iskelenin olduğu meydana varmayı başarıyorum. Oradaki kaldırımlar nispeten düzgün. He bir de unutmadan sağlam gibi görünen tuzaklı taşlar da var basıyorsun, basınca su fışkırıyor. Herneyse, iskelenin önüne vardığımda olan manzara daha da korkunç ben yağmur sesi duymak istiyorum. Sağdan soldan bir sürü “Yağmura şemsiye! Yağmura şemsiye!” sesleri geliyor. Ne zaman bu sesleri duysam aklıma “Benim adım Yağmur değil” diye serzenişte bulunan bir bayan arkadaşım aklıma gelir. Bir keresinde de pasoları geç verip bir de akbil takdırmayan belediyeye söylenerek yolda yürürken. Bir “Yağmura Şemsiye’ci” arkamdan bana “Gonuşma, gonuşma!” demişti. Ulan pezevenk sanki sana o şemsiyeleri sağlayan belediye, bilakis zabıtalarıyla senin şemsiyelerini toplayan o belediye. Tam iskeleden girecekken bir adamda şemsiyesini açtı. Şemsiyenin suları yine bana sıçradı. Zaten bir erkeğin eline şemsiye hiç yakışmıyor, tabi fötr şapkası, takım elbisesi ve paltosu yoksa. Vapura binip biraz rahatladıktan sonra, bu sefer inerken ki kalabalıkta, şemsiye tutmayı beceremeyen menopoz teyzeler şemsiyelerini gözüme gözüme sokuyorlar. Bir gün gözümü çıkaracak bir menopoz teyze şemsiyesi ama bakalım ne zaman? Tanrı gözlerimizi menopoz teyzelerden korusun.

Bir Cevap Yazın

